Zdravlje / Psiha
Iscrpljeni ste? To je samo jedan od utjecaja punog mjeseca na naš život
Pixabay

Pun mjesec utječe na naš cirkadijski ritam. Neki ljudi su više, a neki manje podložni utjeaju punog mjeseca

Studija provedena na Sveučilištu Basel u Švicarskoj i objavljena u časopisu Current Biology znanstveno je dokazala kako pun mjesec utječe na kvalitetu sna. 

Otkriveno je da ljudi za vrijeme punog mjeseca 30 posto manje vremena provedu u dubokom snu, da im treba pet minuta više da utonu u san, imaju manju razinu melatonina u organizmu i u prosjeku 20 minuta kraće spavaju.

Pun mjesec utječe na naš cirkadijski ritam. Neki ljudi su više, a neki manje podložni. Kroničan manjak sna može dovesti do različitih bolesti, psihičkih i fizičkih. Nesanica  uzrokuje anksioznost, gomilanje kilograma i povećava rizik za dijabetes i kardiovaskularne bolesti. 

(FOTO: Thinkstock)

Stručnjaci imaju nekoliko savjeta kako ublažiti utjecaj punog mjeseca kada govorimo o spavanju. 

  •  Pripremite se i ranije idite na spavanje

Prvi korak je pripremiti se. Pratite mjesečeve mijene i u noći punog mjeseca na počinak otiđite tri sata nakon zalaska sunca, savjetuje holistička psihijatrica Ellen Vora.

  •  U sobi se morate osjećati opušteno

Mobitel ostavite u dnevnoj sobi jer plavo svjetlo ekrana također remeti cirkadijski ritam. Zamračite spavaću sobu i napravite opuštajuću atmosferu.

  • Izbjegavajte šećer i kofein u večernjim satima

Ako imate probelma sa spavanjem, a osobito za vrijeme punog mjeseca, kava i čokolada nikako nisu preporučljive namirnice za konzumaciju u poslijepodnevnim i večernjim satima. 

  • Omogućite tijelu da se opusti 

Prije nego što legnete u krevet, svjesno se opustite. Napravite neki ritual. Nije važno traje li on deset, 15 ili 30 minuta. Važno je da posvijestite da je vrijeme za opuštanje i spavanje. Popijte čaj, napravite vježbe opuštanja, slušajte laganu glazbu...

Pročitajte još:

 Čitaj, prati i komentiraj naše priče i na našoj Facebook stranici Život i stil!

Reci što misliš!