Zdravlje / Psiha
Moguće je: Kako promjenom prehrane popraviti raspoloženje
Thinkstock

Triptofan je aminokiselina koja je važna za proizvodnju serotonina u tijelu, kao i za bolju funkciju mozga, a ima i ulogu u zdravom snu

Vezana vijest

Zanimljivo otkrićeNaše raspoloženje slijedi predvidljive dnevne uzorke - evo kad smo najsretniji, a kad najumorniiji

Triptofan je esencijalna aminokiselina (u ljudskoj prehrani). Ljudi ne mogu sami napraviti triptofan u tijelima, pa ga moramo unositi kroz prehranu. Srećom, triptofan se može naći u hrani, dok serotonin ne može.

Jedenje zdrave, uravnotežene prehrane je bitan način za podršku mentalnom i tjelesnom zdravlju. Izvore triptofana u prehrani mogu imati i pozitivne učinke na energiju, raspoloženje i spavanje.

Triptofan, koji sudjeluje u stvaranju serotonina (kemikalije u mozgu koja utječe na raspoloženje), obično se nalazi u hrani koja sadrži bjelančevine. Iako je meso često ključni izvor proteina, postoje i mnogi vegetarijanski i veganski izvori.

Osam namirnica koji su dobri izvori triptofana:

1. Losos

Ova masna riba je također odličan izvor omega-3 masnih kiselina, koje su važne za zdravlje. Te masne kiseline mogu pomoći u jačanju kostiju kosti, zdravoj koži i dobrom vidu. Losos je također izvor vitamina D, koji je bitan za snažne kosti i zube i zdrave mišiće. Vegani i vegetarijanci mogu dobiti omega-3 od sjemenki bundeve, oraha i soje.

2. Perad

Perad uključuje piletinu, puricu i gusku. Nemasna perad, kao što su pileća prsa, obično će biti visoka u bjelančevinama i niska u masnoćama.

3. Jaja

(FOTO: Thinkstock)

Neki načini kuhanja i pripreme jaja su zdraviji od drugih. Prženje jaje dodaje puno masnoća, što ga čini manje zdravom opcijom. Najbolje je kuhanje.

4. Špinat

Tamno zeleno lisnato povrće, kao što je špinat, izvor je triptofana. Špinat je također dobar izvor željeza. Željezo pomaže tijelu da stvori zdrave crvene krvne stanice. Nedostatak željeza u prehrani može dovesti do anemije, niske energije ili poteškoća s disanjem.

5. Sjemenke

(FOTO: Thinkstock)

Sjemenke ne sadrže toliko triptofana poput masne ribe, peradi ili jaja. Međutim, one su dobar izvor triptofana i proteina za vegetarijance i vegane.

6. Mlijeko

Mlijeko je također dobar izvor kalcija, koji pomaže u izgradnji zdravih kostiju i zuba.

7. Proizvodi od soje

Proizvodi koji sadrže soje, kao što su tofu, sojino mlijeko ili umak od soje, izvor su triptofana. To može biti dobar izbor za vegetarijance i vegane.

8. Orašasti plodovi 

Orašasti plodovi su dobar izvor bjelančevina, zdravih masti i vlakana. 

Pročitajte još:

Čitaj, prati i komentiraj naše priče i na našoj Facebook stranici Život i stil!

Reci što misliš!