Zdravlje / Prehrana
Pomaže li mrkva u skidanju kilograma? Evo što kažu nutricionisti
Thinstockphotos.com

Mrkva je namirnica koju poznaje svaka kuhinja, no ona je puno više od povrća za juhu

Mrkva je toliko rasprostranjeno povrće da vjerojatno ne postoji na svijetu kuhinja u kojoj ona nije zastupljena. Neizostavni je dio svake juhe, odlična je pečena, a isto tako sjajno se snalazi u kolačima i tortama. Nutruicionisti blagu prednost daju sirovoj mrkvi, preciznije - soku od mrkve. On je na glasu kao najbolji napitak za zdravlje i baza svim ostalim cijeđenim sokovima.

"Mrkva je odličan izvor vlakana i beta karotena, prirodnog pigmenta koji tijelo iskorištava za sintezu vitamina A", kaže nutricionistica dr. Sheela Manglani.  Makrobiotičarka i nutricionistica Shilpa Arora savjetuje svakodnevnu konzumaciju mrkve  kako biste izbjegli zatvor i poboljšali probavu.

"Sirova mrkva rješava probavne probleme, osobito zatvor.  Pomaže i u regulaciji kolesterola te prevenira bolesti srca. Bogata je kalijem koji snižava loš kolesterol i pomaže izbacivanju viška vode iz tijela".

(FOTO: Thinkstock)

Pomaže li mrkva u mršavljenju?

Nutricionisti odgovaraju potvrdno. Mrkva je siromašna kalorijama, a bogata nutrijentima koji pomažu topljenju masti. Šalica nasjeckane svježe mrkve sadrži samo 50 kalorija, što je ništa na dnevnu dozu od 1500-2000 kalorija koju tijelo treba.  Ako želite na najdzarviji mogući način skinuti kilograme grickajte štapiće mrkve. Pripremite ih ujutro i nosite sa sobom na posao pa umjesto čokoladica ili čipsa gricakjte mrkvu.

S druge strane, ista količina kuhane mrkve ima nešto više kalorija - 54. Razlog je taj što se kod kuhane mrkve, kao i kod krumpira povisuje glikemijski indeks. Stoga, za koju god se mrkvu odlučili, kuhanu ili sirovu, pomoći će vam u mršavljenju. 

Vitamin A

Mrkva je puna vitamina, a osobito vitamina A koje naše tijelo uzima iz hrane i pretvara ga u retinol koji je sjajan saveznik u borbi protiv kardiovaskularnih bolesti, infekcija te pretilosti. Nedavno je studija pokazala da vitamin A topi masne naslage oko struka, odnosno pomaže u gubljenju abdominalne masti koja okružuje unutarnje organe i opasna jeza zdravlje. 

(FOTO: Thinkstock)

Vlakna

Mrkva je jako bogata vlaknima. U jednoj porciji sirove mrkve imamo 14 posto od dnevne doze vlakana koje tijelo treba, dok u porciji kuhane mrkve imamo 18 posto dnevne doze vlakana. 

Konzumacija povrća bogatog vlaknima učinit će nas dulje sitima jer tijelu treba dulje vremena da ga probavi, a to naravno znači manje kalorije i na koncu manje kilograma.  

Pročitajte još:

 Čitaj, prati i komentiraj naše priče i na našoj Facebook stranici Život i stil!

Reci što misliš!