Zdravlje / Prehrana
Kardiolog upozorava: 'Nitko dugoročno ne bi trebao slijediti ketogenu dijetu'
Thinkstock

Ketoza je poznata da radi čuda za kratkoročni gubitak težine. Ali što je s učincima prehrane tijekom dugoročnog razdoblja?

Ketogena dijeta je jedna od najnovijih prehrambenih "hitova" koji obećava  brzo mršavljenje, poboljšanu funkciju mozga i trajnu energiju tijekom dana. Ti se učinci postižu zamjenom ugljikohidrata s hranom bogatom proteinima koja će stavlja tijelo u ketozu: prirodno metaboličko stanje u kojem tijelo gori mast za gorivo umjesto ugljikohidrata.

Ketoza je poznata da radi čuda za kratkoročni gubitak težine. Ali što je s učincima prehrane tijekom dugoročnog razdoblja?

Prema Dr. Kim Williams, bivšem predsjedniku American College of Cardiology, nitko ne bi trebao usvojiti keto dijetu na duže vrijeme.

"Volim osnovni koncept: promijenite svoje prehrambene navike i time nešto mijenjate", rekao je Williams za Plant-Based News. "Na žalost, znanost iza ketogene prehrane je pogrešna. Ako želite samo kratkoročni gubitak težine - i kratkoročno bi moglo biti godinu ili dvije - ako je to sve što tražite, onda je to sjajno."

Williamsov argument temelji se na sustavvnom pregledu 17 studija iz 2013.  koje su pokazale da je prehrana koja je niska u ugljikohidratima povezana s povećanom šansom za prijevremenu smrt, i osobito povećanim rizikom za kardiovaskularno zdravlje.

"Gledali smo ljude koju koji su imali srčani udar u prošlosti i bili na ketogenoj prehrani ", Williams je rekao za Plant-Based News. "Kod njih smrtnost bila povećana za čak 53 posto. Nitko to ne bi trebao raditi. "

Autori sustavnog pregleda iz 2013. ponudili su sličan savjet: "S obzirom na činjenicu da su dijete niske gljikohidratima vjerojatno nesigurne i da se ograničenje kalorija pokazalo učinkovito u gubitku kilograma bez obzira na nutritivni sastav, bilo bi pametno ne preporučiti nisko ugljikohidratne dijete za sada. Daljnje detaljne studije za procjenu učinka izvora proteina su potrebne. "

Ketogena dijeta može predstavljati dugoročne zdravstvene rizike jer "prehrana niska ugljikohidratima rezultirata smanjenim unosom vlakana i voća, te povećanim unosom proteina iz životinjskih izvora, kolesterola i zasićenih masnoća, a sve to su čimbenici rizika za smrtnost i kardiovaskularnih bolesti", napisali su autori recenzije.

Pročitajte još:

Čitaj, prati i komentiraj naše priče i na našoj Facebook stranici Život i stil!

Reci što misliš!