Zdravlje / Prehrana
Humus je jedan od najzdravijih namaza, a evo kako ga je najbolje jesti
Thinkstock

Humus je hrana koja potječe iz Bliskog istoka i obično se jede kao namaz ili umak. Ali je li humus zdrav?

Tradicionalno je izrađen od tahinija i ulja tako da je obično bogat mastima. Ali drugi sastojci mogu povećati hranjivost humusa tako da ga možete uključiti u plan obroka za gubitak težine ili kao zdravi obrok.

Zdravstvene prednosti humusa

Masnoće u humusu kombinacija su polinezasićenih masnoća i mononezasićenih masnoća. Obje ove masti daju zdrave prednosti za srce. Možete povećati unos višestruko nezasićenih masti jedući više orašastih plodova (poput oraha ili badema) ili ribe (kao što je losos).

Također ćete povećati unos vlakana kada konzumirate humus. Vlakna nam pomažu da se osjećamo punije nakon jela. Taj osjećaj sitosti pomaže vam jesti manje tijekom dana, tako da možete izgubiti težinu ili održavati svoju idealnu težinu.

Zdrav način korištenja humusa

Humus možete koristiti kao namaz na omiljenom sendviču. Preskočite majonezu ili kremasti namaz i umjesto toga rasporedite tanki sloj humusa. Humus je također izvrstan kao umak. Ali, također je jednostavno da se kalorije brzo zbrajaju kada ga jedete na ovaj način. Zato je najbolje upariti ga s namirnicama koje su niske u masnoći i niskokaloričnom hrskavom hranom. Celer, rotkvica ili mrkva su dobar izbor. 

Pita kruh je još jedna popularna namirnica koja se dobro slaže s humusom. Pita kruh može biti zdrav, ali može biti i izvor rafiniranih ugljikohidrata. Odaberite pita od cjelovitog zrna za hranjivu opciju.

Jedan od najučinkovitijih načina korištenja humusa je u tvrdim kuhanim jajima. Izvadite žumanjak i zamijenite ga žličicom humusa za svježu alternativu.

Jednostavan recept kako napraviti humus

Vrijeme pripreme: 10 minuta 

Sastojci

  • 1 limenka slanutka od 400 grama 
  • 1 mali češanj češnjaka
  • 1 žlica tahinija
  • 1 limun
  • ekstra djevičansko maslinovo ulje

Priprema:

Iscijedite i ubacite slanutak u blender ili uzmite štapni mikser. Ogulite i dodjate češnjak, te ubacite tahini, iscijeđeni limunov sok i jednu žlicu ulja. Začinite s malo soli i izblendajte. Probajte i, ako treba, dodajte još malo limuna ili vode. Humus je spreman!

Pročitajte još:

Čitaj, prati i komentiraj naše priče i na našoj Facebook stranici Život i stil!​​

Reci što misliš!