Zdravlje / Prehrana
Zašto je kalij toliko važan za naše tijelo?
Thinkstock

Zanimljivo je da je prehrana bogata kalijem povezana s mnogim zdravstvenim prednostima

Važnost kalija je podcijenjena. Ovaj je mineral klasificiran kao elektrolit jer je visoko reaktivan u vodi. Kada se otopi u vodi, stvara pozitivno nabijene ione. Ova posebna svojstva omogućuju provođenje struje, što je važno za mnoge procese u cijelom tijelu.

Zanimljivo je da je prehrana bogata kalijem povezana s mnogim zdravstvenim prednostima. Može pomoći smanjenju krvnog tlaka i zadržavanja vode, zaštititi od moždanog udara i spriječiti osteoporozu i bubrežne kamence.

Kalij je treći najbogatiji mineral u tijelu. Pomaže tijelu regulirati tekućinu, šalje živčane signale i regulira kontrakcije mišića.

Oko 98% kalija u vašem tijelu nalazi se u našim stanicama. Od toga 80% se nalazi u mišićnim stanicama, dok se drugi 20% može naći u kostima, jetri i crvenim krvnim stanicama. Jednom u vašem tijelu, on funkcionira kao elektrolit.

Kada je u vodi, elektrolit se otapa u pozitivne ili negativne ione koji imaju sposobnost provođenja  energiju. Ioni kalija imaju pozitivni naboj. Vaše tijelo koristi ovu energiju za upravljanje različitim procesima, uključujući ravnotežu tekućine, živčane signale i kontrakcije mišića. Stoga, niska ili velika količina elektrolita u tijelu može utjecati na mnoge ključne funkcije.

Na ravnotežu tekućine u tijelu utječu elektroliti, uglavnom kalij i natrij. Prehrana bogata kalijem može vam pomoći da održite dobru ravnotežu tekućine.

Ovaj mineral igra važnu ulogu u aktivaciji živčanih impulsa u živčanom sustavu. Oni pomažu regulirati kontrakcije mišića, otkucaja srca, reflekse i mnoge druge procese.

Razine kalija imaju značajan utjecaj na kontrakcije mišića. Promijenjene razine mogu uzrokovati slabost mišića i nepravilan rad srca.

Zdravstvene prednosti kalija:

  • Može pomoći smanjiti krvni tlak
  • Pomaže u zaštiti od moždanog udara
  • Može pomoći u sprječavanju osteoporoze
  • Može pomoći spriječiti bubrežne kamence
  • Može smanjiti zadržavanje vode u tijelu

Izvori kalija:

Kalij se nalazi u izobilju u mnogih cjelovitim namirnicama, osobito voću, povrću i ribi. Preporuke za optimalan unos je 3.500 - 4.700 mg kalija dnevno.

  • Avokado
  • Špinat
  • Slatki krumpir
  • Divlji losos
  • Suhe marelice
  • Nar
  • Kokosova voda
  • Bijeli grah
  • Banana

Pročitajte još:

Čitaj, prati i komentiraj naše priče i na našoj Facebook stranici Život i stil!  

Reci što misliš!