Zdravlje / Prehrana
Da, one postoje! Evo koje zdrave grickalice će vam produžiti život
www.profimedia.hr

Mogu se jesti sirovi, ali ih možete pripremiti prženjem ili kuhanjem te koristiti kao dodatak jelima

Zaboravite na čips, grickajte orašaste plodove! Orašasti plodovi bogati su antioksidansima te sadrže važne minerale. Izvori su vitamina B i E i bogati su omega-3 masnim kiselinama. Ova hrana može čak smanjiti rizik od moždanog i srčanog udara.

Kako su ovi plodovi bogati masnoćama, ne preporučuje se konzumacija više od šalice dnevno. Mogu se jesti sirovi, ali ih možete pripremiti prženjem ili kuhanjem te koristiti kao dodatak jelima. U nastavku ćemo vam malo detaljnije opisati najpoznatije orašaste plodove.

(FOTO: www.profimedia.hr)

Orasi- Bogati su vitaminima B, E i K, vlakanima, kalcijem, magnezijem i željezom. Imaju puno antioksidansa i smanjuju loši kolesterol. Pomažu u prevenciji srčanog i moždanog udara.

Badem- Obiluje vitaminima B1, B2, B6 i E. Bademi su odlični za živčani sustav jer su bogati kalijem, željezom, magnezijem, proteinima. Sadrže i cink koji jača vaš imunitet. Bogati su kalcijem pa čuvaju vaše kosti i zube. 

Lješnjaci- Bogati su kalcijem, željezom, magnezijem, cinkom, proteinima, kalijem, vitaminima B6 i E te folnom kiselinom. Sadrže masnoće koje su dobre za srce te smanjuju krvni tlak.

Kikiriki- Izvrstan su izvor proteina i folne kiseline. Snižava razinu kolesterola u krvi i pomaže u prevenciji dijabetesa. Kikiriki je prirodan izvor vitamina D i E. Nemojte konzumirati puno slanog kikirikija. Radije ga kupite neoljuštenog jer takav ima znatno više vitamina i minerala.

Pistacije- Najmanje deblja jer jedan komad ima tek četiri kalorije. Prirodni je izvor kalija i vitamina B6. Sadrži još i proteine, vlakna, kalcij, željezo, vitamin E i vitamin B1.

Brazilski oraščići- Bogati su selenom, stoga pazite prilikom konzumacije. Dnevno ne bi smjeli unijeti više od 20-40 grama ovog ploda u organizam jer u suprotom može doći do trovanja selenom! Izvrsni su za podizanje energije. Sadrže još i kalij, proteine, cink, vlakna, vitamin E.

Indijski oraščić- Poput već nabrojanih orašastih plodova i ovaj obiluje vrijednim mineralima i vitaminima. Ovdje valja istaknuti bakar, fosfor, magnezij i B vitamine. Indijski se oraščić preporučuje kod  visokog kolesterola. Također ima i antibakterijska svojstva te može pomoći u sprječavanju nastanka karijesa.

Preporučava se dnevna konzumacija oko 30 g orašastih plodova. Otprilike to je količina koja stane na dlan. Nemojte se odlučiti na samo jedan plod, pokušajte ih što više kombinirati. Samo oprez s brazilskim oraščićem. Nemojte ih uzimati više od nekoliko na dan! 

Čitaj, prati i komentiraj naše priče i na našoj Facebook stranici Život i stil!

Reci što misliš!