Zdravlje / Fitness
Nije stvar u znojenju: hladnoća topi kilograme
Thinkstock

Imamo osjećaj da smo izgubili na težini jer smo se dobro oznojili na treningu. IPrema novim saznanjima izgleda da znojenje nema puno veze s kalorijama

S padom temperatura pada i broj trkača i ostalih rekreativaca. Većina ih se sklanja u dvorane, na suho i toplo te na trake za trčanje. Pomislit ćete da se u zagrijanim dvoranama bolje znoji i da je skidanje kilograma učinkovitije, ali ne mora nužno biti tako. Bivši NASA-in znanstvenik Ray Cronise tvrdi  da je vježbanje na niskim temperaturama pravi recept za gubljenje kilograma. Nijejedini koji to tvrdi. 

Za primjer navodni američkog plivačkog olimpijca Michaela Phelpsa koji na dan unese 12.000 kalorija, a ne udeblja se ni grama. Kaže, Phelps provodi puno vremena u hladnoj vodi, a voda ima 24 puta veću termičku propustljivost od zraka. S druge strane sprinter Usein Bolt pojede između 2,273 i 5,500 kalorija na dan. 

Znanstvenik kaže kako je nekada mislio da je toplina ta koja topi kalorije, odnosno preznojavanje, ali je shvatio da tijelo višekalorija sagorjeva na hladnoći.  To je iskusio na vlastitoj koži. Kaže, u šest tjedana skinuo je 13 kilograma tako što je išao u "hladne šetnje", spavao u hladnoj prostoriji i tuširao se hladnom vodom. Dodaje, na ovaj je način smršavio duplo više, nego kada je samo vježbao i zdravo se hranio.

Koja je tajna hladnoće?

 Riječ je o nečemu što zovemo "smeđa mast", a doprije desetak godina se mislilo da tu "smeđu mast" imaju samo bebe. To je koja generira toplinu. Što je niža temperatura, to se proizvodi više "smeđe masti".  Što više "smeđe masti" osoba ima, to je bolja inzulinska osjetljivost, a time i manja šansa da se debljamo oko struka. Salo oko struka nagore je za zdravlje.

Razinu "smeđe masti" povećat ćemo tako što ćemo bijel-žutu mast pretvoriti u smeđu vježbanjem, spavanjem i izlaganjem hladnoći. "Vrlo je važno dovoljno spavati jer melatonin utječe na proizvodnju 'smeđe masti'. Stvaranju ove masti pridonosi i redovito izlaganje hladnoći , primjerice vježbanje zimi na zraku. Osim toga, savjetujem da u prostorijama u kojima boravite blago snizite temperaturu, da ne budepretoplo", kaže dr. Pam Peeke, stručnjakinja zaprobleme s pretilosti.

Da vježbanje na hladnoći zaista sagorjeva više kalorije slaže se i osobni trener Darren Sealey. " To je metabolički proces koji nazivamo termogeneza. Tijelo sagorjeva kalorije kako bi se zagrijalo. Nekoliko čimbenika pridonosi termogenezi - vježbanje, prehrana i temperatura", zaključuje. 

Pročitajte još:

 Čitaj, prati i komentiraj naše priče i na našoj Facebook stranici Život i stil!

Reci što misliš!