Zdravlje
Dvije promjene u prehrani koje će učiniti čuda za zdravlje vaše probave
Thinkstock

Postoje stotine smjernica za zdravlje probavnog sustava, ali ove dvije su vrlo jednostavne i s njima ne možete pogriješiti

Danas imamo bezbroj opcija za prehranu. Možete birati između paleo, keto, vegeterijanske ili veganske dijete i još mnogih drugih. Pobornici keto prehrane tvrde da su ugljikohidrati 'neprijatelji', dok vegani ne podnose masnoće. 

Međutim, postoje dvije stvari koje će vam drastično utjecati na zdravlje probave. U našim crijevima žive milijarde dobrih mikroba koji proizvode esencijale komponente za funkcioniranje našeg tijela. Upravo zato će ove dvije jednostavne promjene biti ključne za zdravlje probavnog sustava.

1. Izbacite šećer

Unos šećera danas je izrazito visok, a taj isti šećer je odgovaran za niz bolesti koje mogu ugroziti život poput visokog krvnog tlaka, srčanih bolesti, infekcija, dijabetesa i ostalih.

(FOTO: Thinkstock)

Obratite pozornost na nazive:

  • HFCS 55
  • Nektar agave
  • glukoza
  •  maltrodextrin
  •  maltoza
  • galaktoza
  • D-riboza

Šećer doslovno razara crijeva, a najveći je problem što se skriva pod 56 različitih imena. Moguće je da se nalazi u ogromnim količinama i u 'zdravoj' hrani poput jogurta i proteinskih pločica. Pokušajte jesti što više prirodne hrane kako biste izbjegli skrivene aditive i šećer.

2. Jedite 30+ namirnica biljnog podrijetla tjedno

Najlakši način izbacivanja šećera je postepeni zaokret u prehrani. Trebamo održati raznolikost kako bi mikrobi u crijevima funkcionirali. Grupa stručnjaka American Gut Project istraživala je mikrobiome i otkrila da je najbolje početi jesti 30 različitih namirnica biljnog porijekla tjedno. 

Takav unos hrane je povezan s raznolikošću mikroba jer biljne namirnice sadrže velike količine vlakna, a ono je ključno za normalno funkcioniranje crijeva. Uz to, unos raznolikog povrća hrani određene mikrobe koji su zaduženi specifično za zaštitu crijeva i kontrolu upalnih procesa u probavnom sustavu.

Reci što misliš!