Zdravlje
Rani simptomi: Kako prepoznati imate li nedostatak magnezija
Thinkstock

Iako mnogo ljudi ne unose dovoljno magnezija, nedostatak nije toliko čest, a simptomi obično ukazuju na druge probleme

Magnezij je važan mineral i elektrolit koji igra ulogu u mnogim tjelesnim procesima, uključujući:

  • proizvodnju energije
  • strukturu kostiju i zuba
  • funkcija mišića
  • funkcija živaca
  • DNK replikacija
  • Sinteza RNK i proteina

Zbog toga je bitno da ljudi dnevno unose dovoljno magnezija kroz prehranu kako bi ostali zdravi.

Što znači nedostatak magnezija?

Iako možda i ne unosimo dovoljno magnezija, tijelo može zadržati dobre razine magnezija pa je prilično rijetko da osoba doživljava simptome nedostatka magnezija.

Međutim, neki čimbenici mogu povećati rizik od razvijanja simptoma nedostatka magnezija. To uključuje:

  • neprestani nizak unos magnezija
  • gastrointestinalni poremećaji kao što su Crohnova bolest, celijakija...
  • gubitak prekomjerne količine magnezija kroz urin i znoj koji proizlazi iz genetskih poremećaja ili pijenja previše alkohola
  • trudnoća i dojenje
  • dijabetes tipa 2
  • starost
  • uzimanje određenih lijekova, poput dijuretika i antibiotika

 Dugotrajni nedostatak magnezija može imati štetne učinke na:

  • gustoću kostiju
  • funkciju mozga
  • funkciju živaca i mišića
  • probavni sustav

Gubitak gustoće kosti može biti osobito zabrinjavajući. Kod mlađih osoba, nedostatak magnezija može spriječiti rast kostiju. Bitno je dobiti dovoljno magnezija tijekom djetinjstva kada se kosti još razvijaju.

Kod starijih osoba, nedostatak magnezija može povećati rizik od osteoporoze i fraktura kostiju.

Rani simptomi nedostatka magnezija

  • mučnina
  • povraćanje
  • gubitak apetita
  • umor
  • slabost

Kako manjak napreduje, ljudi mogu doživjeti:

niže razine kalcija u krvi
niže razine kalija u krvi 
ukočenost i trnci u ekstremitetima
grčevi i kontrakcije mišića
promjene osobnosti
abnormalne srčani ritmovi

Dijagnoza i preporučeni dnevni unos magnezija

Dijagnoza nedostatka magnezija varira između različitih zemalja jer je teško točno izmjeriti količinu magnezija u tijelu osobe. 

Preporučeni dnevni unos magnezija za ljude u dobi od 19 do 30 godina je:

  • 350 mg za žene
  • 450 mg za muškarce
  • 450 mg za trudnice

Zahtjevi su veći kod tinejdžera u dobi između 14 i 18 godina. Mlađoj djeci potrebno je manje magnezija nego tinejdžerima i odraslim osobama. 

Pročitajte još:

Čitaj, prati i komentiraj naše priče i na našoj Facebook stranici Život i stil!

Reci što misliš!