Zdravlje
Vrste joge: odaberite jogu koja će iz vas izvući ono najbolje
Thinkstock

Ukoliko ste zainteresirani za ovaj vid rada na sebi treba znati da postoji više vrsta joge - neke su više okrenute tjelesnom, druge duhovnom aspektu

Danas je joga vrlo popularna u svim dijelovima svijeta, osobito u SAD-u koji je nakon Indije postao drugo središte joge pa svi oni željni novih saznanja o ovoj drevnoj praksi umjesto na Istok idu učiti na Zapad .

Joga nam je dana da držimo u harmoniji um i tijelo i odgovorimo sami sebi na pitanja: "Tko sam?", "Odakle sam?", "Gdje idem?" i "Koja je moja svrha?".

Ta pitanja postavlja tradicionalna joga, a prvi se put spominje prije 5000 godina. Postoji veliki broj različitih vrsta joge. U početku su jogiji bili usredotočeni na duh, a kasnije su pažnju posvetili i tjelesnom aspektu joge. 

Početkom prošlog stoljeća joga se širi na Zapad i zahvaljujući Paramahansi Yoganandi koji je došao u SAD (i prijateljevao s Nikolom Teslom) postaje izuzetno popularna. Njegova knjiga i njegovoj "Autobiografiji jednog jogija" ii danas je među traženijim štivom ove vrste. 

(FOTO: Thinkstock)

Vrste joge

Ukoliko ste zainteresirani za ovaj vid rada na sebi i vježbanja treba znati da postoji više vrsta joge - neke se baziraju na tijelu, dok druge uključuju i sferu duhovnog. Neke su dinamične i dobro ćete se oznojiti prakticirajući ih, dok će druge opustiti um i tijelo i dovesti vas u ravnotežu. 

Vrste joge ugrubo možemo podijeliti na tjelesne i duhovne. Tjelesne su okupljene pod nazivom hatha, što na sanskrtu znači pokret (uključuje hatha jogu u užem smislu, ashtangu,vinyasa jogu, bikram jogu) dok su duhovne vrste joge kriya, raja i karma. Danas postoji i prenatal joga za sve trudnice. 

Joga bazirana na vježbanju tijela je popularnija u zapadnim zemljama i uključuje mnogo varijacija. 

1. Hatha joga

Hatha joga se bazira na tijelu, uključuje laganije asane koje j izgrađuju fleksibilnost i snagu tijela, umiruje um i vježba nas biti prisutnima u trenutku. Hatha joga je uvod u rađa jogu.

2. Ashtanga joga

Ova vrsta joge je vrlo dinamična i fizički zahtjevna. Asane se izvode po točnom redoslijdu te moraju biti praćene pravilnim disanjem i pogledom. Disanje i vježbanje zagrijava tijelo i pojačava cirkulciju što rezultira detoksikacijom. Naglasak je na pravilnom izvođenju asani. Učenik može prijeći na iduću asanu tek kada prethodnu pravilno izvede za što ponekad trebaju i godine truda, no  vrijedi svake kapi znoja.  

(FOTO: Thinkstock)

3. Bikram joga

Joga koja se bazira na razgibavanju tijela i detoksikaciji, a uključuje 26 asana. Ovu vrstu joge karakteriziraju uvjeti u kojima se izvodi - prostorija mora biti zagrijana na 38 Celzijevih stupnjeva, a postotak vlage u zraku mora biti 40 posto.

4. Power joga

To je najzapadnjačkiji stil joge i najatletksiji. Proizašao je iz ashtanga joge. Vježbanjem power joge jačamo duh, učvršćujemo i jačamo tijelo te produbljujemo disanje. 

5. Raja (radža) joga

Naziva se još i kraljevska joga ili klasična joga. Bavi se više duhovnim aspektom joge, nego tjelesnim. 

6. Karma joga

Nećete je pronaći u studijima za jogu jer se ne vježba u njima. Riječ je o jogi koja se primjenjuje u svakodnevnom životu, a podrazumjeva dobrotvorni rad bez očekivanja nagrade i rezultata - nesebično služenje i djelovanje te prihvaćanje života kakav je.

7. Kundalini joga

Kundalini joga uključuje asane, disanje, mantre, aktivaciju bandhi te meditaciju. Kundalini energija je kozmička energija koja prožima sve pa tako i ljude. Kundalini energija je neaktivna u čovjeku te je ovom vrstom jopge aktiviramo. 

8. Joga nidra  

U prijevodu joga nidra znači jogijski san. Radi se u ležećem položaju. U njoj se duboko opuštamo, ulazimo u podsvijest, brišemo negativne obrasce ponašanja, opuštamo. Vrlo je važno prije početka meditacije odrediti si konkretnu naredbu, odnosno ono na čemu želimo raditi i to ponavljati tijekom vježbanja. 

Dobrobiti joge

Vrlo je važno naučiti pravilno izvoditi asane i pravilno disati kako biste osjetili dobrobiti joge, a to su povećana gipkost tijela, bolja cirkulacija, nestanak bolova u leđima, koljenima, bolje držanje tijela, jači imunitet, bolje raspoloženje, mentalna stabilnost. Jogu mogu prakticirati ljudi svake životne dobi i tjelesnog stanja jer se asane prilagođavaju osobi koja ih izvodi. 

Pročitajte još:

Čitaj, prati i komentiraj naše priče i na našoj Facebook stranici Život i stil!

Reci što misliš!