Zanimljivosti
Hoćete li doživjeti 90. rođendan? Evo koji faktori to mogu predvidjeti
Pixabay

Jedna je stvar posebno bitna, a na nju možete itekako utjecati

Fizička aktivnost, težina pa čak i visina mogli bi predividjeti koliko ćete godina doživjeti. Barem tako tvrdi studija objavljena u Journal of Epidemiology & Community Health koja je analizirala faktore i zaključila koji su najbitniji. 

Znanstvenici su otkrili da je tako za žene 60 minuta fizičke aktivnosti povezano sa šansama za duži život. No, vježbanje malo duže od pola sata nije značajno utjecalo na životni vijek. 

Isto vrijedi i za muškarce kojima svakodnevna tjelovježba doslovno produžuje život. Oblik tijela ima utjecaj na životni vijek žena više nego kod muškaraca. 

(FOTO: Pixabay)

Istraživači su koristili podatke iz studije koja je krenula 1986. godine. Analizirali su podatke ljude između 68 i 70 godina koji su opisali svoje mjere i dali opis životnog stila kada im je bilo 20 u usporedbi sa sadašnjim. Znanstvenici su proučili i razinu fizičke aktivnosti poput hodanja, trčanja, vožnje bicikla. 

Pratili su ih sve do devedesetog rođendana ili do smrti, a u analizu su uključili i utjecaj alkohola i pušenja. 

Od 7807 sudionika, 433 muškaraca i 994 žena je doživjela 90. rođendan. 

Žene visoke ili više od 150 centimetara živjele su duže od onih koje su bile niže. Na početku studije imale su manje kilograma od nižih žena te su nakupile manje kilograma od 20-te godine.

(FOTO: Thinkstock)

Kod muškaraca visina nije igrala ulogu. Oni koji su bili fizički aktivni 90 minuta na dan imali su veću šansu da dožive 90. nego oni koji su se kretali manje od 30 minuta. Svakih nadodanih pola sata povećali su šansu za duži život za čak 5 posto. Za žene je optimalno vrijeme kretanja otprilike 60 minuta na dan. 

Kirurg Mir Ali iz Kalifornije, za Healthline, je dodao: "Studija je potvrdila stvari koje smo već znali o povezanosti vježbanja i dugovječnosti. Međutim, retrospektivna studija ne može kontrolirati sve varijable. Neke stvari ne mogu biti objašnjene, već samo promatrane."

Liječnik je zaključio da je najbitnije iskoristiti ovo znanje o tjelovježbi i pokušati što više uključiti kretanje na dnevnoj bazi.

Pročitajte još:

 Čitaj, prati i komentiraj naše priče i na našoj Facebook stranici Život i stil!

 

Reci što misliš!