Roditeljstvo / Trudnoća po tjednima
Trudnoća po tjednima: 1. tjedan trudnoće
Thinkstock

1. tjedan trudnoće vrijeme je laganih priprema za razdoblje koje slijedi. Sada je važno jesti zdravo i paziti da vam ne manjka vitamina i folne kiseline. Vaš će organizam uskoro stvoriti jajnu stanicu koja će za 40 tjedana postati beba

Zapravo u ovom trenutku još ni niste trudni jer se trudnoća počinje računati od vaše posljednje menstruacije, a do začeća dolazi otprilike dva tjedna kasnije, za vrijeme ovulacije.

Iako kažemo da trudnoća traje 40 tjedana, zapravo djetešce nosimo pod srcem samo 38 tjedana. Točan trenutak začeća zapravo je nemoguće odrediti, pa tako ni termin porođaja pa se i odstupanje od dva tjedna prije ili poslije utvrđenog termina smatra normalnim

Što činiti u 1. tjednu trudnoće

Stara je vijest da smo ono što jedemo, ali ukoliko ste to smetnuli s uma sada je pravi trenutak da počnete paziti na svoju prehranu jer će ona utjecati na razvoj i rast bebe. Evo na što morate paziti kada je riječ o prehrani u trudnoći:

1. Ukoliko još niste počeli s uzimanjem folne kiseline, sada je krajnje vrijeme za to. Ginekolog će preporučiti unos folne kiseline putem tableta, no vi možete folnu kiselinu uzimati i kroz hranu - ima je u avokadu, mangu, grožđu, citrusima, špinatu, grahu, blitvi.  

2. Nemojte jesti za dvoje jer ukoliko se u trudnoći pretjerano udebljate, riskirate preeklampsiju, gestacijski dijabetes i preuranjeni porođaj.

3. Izbjegavajte u potpunosti alkohol jer može uvelike utjecati na razvoj djeteta i uzrokovati u budućnosti smetnje u ponašanju, poteškoće u učenju, poremećaje pažnje, hiperaktivnost i agresivno ponašanje. 

4. Jedite ribu jer sadrži DHA - esencijalnu masnu kiselinu koja pomaže razvoju vaše bebe, a osobito mozga, očiju i središnjeg živčanog sustava.   

5. Povećajte unos željeza jer se u trudnoći volumen krvi u majčinom tijelu povećava i do 50 posto pa je, samim, time, potrebno i više željeza. Anemija u trudnoći može dovesti do prijevremenog porođaja. Stoga je preporučljivo u svoju prehranu uvrstiti namirnice bogate željezom, ali i C vitaminom koji pomaže apsorpciju željeza. 

6. Ograničite unos kofeina jer može izazvati pobačaj. Donedavna se smatralo kako 300 miligrama kofeina na dan (dvije šalice kave9 ne mogu naštetiti plodu, no novija istraživanja pokazala su kako čak i 200 miligrama može izazvati pobačaj. Stručnjaci poručuju trudnicama - što manj ekofeina to bolje. Ako možete bez kave, to bi bilo najbolje.

7. Pojačajte unos kalicija jer ga beba treba za razvoj zubi i kostiju. Ukoliko ga ne unosite dovoljno putem hrane ili suplementacije, beba će ga uzimati iz vaših kostiju i zubi što može u budućnosti uzrokovati osteoprozu. 

Stvari o kojima možete razmisliti u 1. tjednu trudnoće

U ovom periodu počnite se pripremati na novu ulogu u životu. Pripremite svoje tijelo kako bi moglo iznijeti trudnoću - zdravo se hranite (izbacite brzu hranu, šećer, alkohol, kofein), uzimajte folnu kiselinu, željezo i kalcij, krećite se te osluškujte promjene koje vas čekaju u idućih devet mjeseci. 

Čitaj, prati i komentiraj naše priče i na našoj Facebook stranici Život i stil!

Reci što misliš!