Roditeljstvo
Djeca imaju toliko organiziran život da su pedijatri počeli propisivati igru
www.pixabay.com

Istraživanja pokazuju da igra pomaže djeci da razviju jezične i motoričke vještine, uči ih pregovaranju, ali i kako savladati stres i ignorirati distrakcije

Mnogi roditelji školaraca svoju djecu ne voze samo u školu, tu su mnoge dodatne aktivnosti - jezici, sportske i kreativne grupe. Međutim, koliko je to u zapadnom svijetu uzelo maha pokazuju i nove preporuke Američke udruge pedijatara da se djeca više moraju više posvetiti slobodnoj igri.

"Igra nije neozbiljna “, kažu u izvješću. Umjesto toga, istraživanja pokazuju da igra pomaže djeci razviti jezične i motoričke vještine, uči ih pregovaranju s drugima te kako slijediti svoje ciljeve, svladati stres i ignorirati distrakcije. Izvješća pokazuju da su roditelji i škole toliko usredotočeni na akademska postignuća da je vrijeme da pedijatri pokušaju utjecati tako što će djeci propisivati igru.

Vezana vijest

Djeca na biciklima
Pustite ih da se igraju!Stručnjaci: mala djeca trebaju barem tri sata tjelesne aktivnosti dnevno

"U vrijeme kada se vrši pritisak u ranom djetinjstvu tako da se dodaje sve više didaktičkih komponenti i učenja, pedijatri mogu igrati važnu ulogu u naglašavanju potrebe uravnoteženog kurikuluma koji uključuje igranje kako bi djeca ima zdrav razvoj", napisali su autori ovog izvješća na čelu s Michaelom Yogmanom, predsjednikom odbora o psihosocijalnim aspektima zdravlja djece.

Američko udruženje pedijatra objašnjava da postoje četiri vrste igre, ističući da se one mijenjau kako djeca odrastaju. Igra s predmetima počinje kada djeca stavljaju stvari u usta, a kasnije ih koriste kao igračke. Zatim je tu fizička ili gruba igra koja prerasta u borbu s jastucima. „Neobuzdana igra, koja je slična onoj koju vidimo kod životinja, omogućuje djeci da preuzmu rizik u relativno sigurnom okruženju, što potiče stjecanje vještina potrebnih za komunikaciju, pregovaranje i emocionalnu ravnotežu te potiče razvoj emocionalne inteligencije ”, pišu autori.

Igra na otvorenom omogućuje djeci da integriraju više osjetila: bacanje loptica omogućuje im da nauče koristiti tijelo i um. Možda je to razlog zašto istraživanja pokazuju da zemlje koje nude više odmora maloj djeci vide veći akademski napredak djece. Tu su društvene ili glumačke predstave (koja se može dogoditi sama ili s drugima), kada djeca eksperimentiraju s preuzimanjem uloga.

“Roditeljska krivnja dovela je do natjecanja oko toga tko može više života isplanirati svojoj djeci. Kao rezultat djeca imaju vrlo malo vremena za slobodnu igru, za čitanje s roditeljima ili za obiteljske obroke", navode u izvješću. Kao posljedica toga stručnjaci preporučuju da se djeca vrate igranju.

Pročitajte još:

 Čitaj, prati i komentiraj naše priče i na našoj Facebook stranici Život i stil!

Reci što misliš!